loading...

مرجع تخصصی مقالات طراحی سایت

بازدید : 3
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403 زمان : 10:58

5 نوع اساسی گرید وجود داراست. برخی از آن‌ها برای ساخت وب سایت عالی از سایر می‌باشند، البته شما احتمالا از هر 5 نوع در یک وقتی از فن پیاده سازی خویش به کار گیری خواهید کرد. 1. گرید اساس (BASELINE GRID) مثالی از یک گرید محور یک گرید شالوده، مقداری فنی میباشد، و با جایی که متن قرار میگیرد تمجید میگردد. طراحی سایت اصولا متن‌ها، مسافت میان خطوط محور را معین می نمایند. این گرید به ساخت‌و‌ساز یک تجربیات بهتر برای خواننده امداد می نماید، به خصوص در جایی که متن متعددی برای تلاوت وجود دارااست. اگرچه این نوع گرید برای پیاده سازی چاپ نظیر به عنوان مثال دکوراسیون کتاب بسیار اصلی میباشد، ولی آن ها در طراحی وب سایت نیز بسیار اساسی می باشند. بدین تصور کنید که مسافت فی مابین خطوط شما چه‌طور بر خوانایی شیت فرود تأثیر میگذارد. در صورتی‌که متن‌ها خیلی فشرده باشند، ممکن میباشد یوزرها خسته شوند و وبسایت شما‌را کاملا شکاف نمایند. به خاطر داشته باشید که همواره تعادل نیکی بین متن‌ها و فضای سپید تولید نمائید.

2. گرید نوشتاری (MANUSCRIPT GRID)

مثال ای از یک گرید نوشتاری
یک گرید نوشتاری اساس و پایه همگی کتاب‌ها، مجله‌ها و مجلات میباشد. همینطور تحت عنوان یک گرید تک ستونی نیز شناخته میگردد، که یکی معمولی ترین ساختارهای گریدی میباشد و برای بلوک های پیوسته گرانقدر متنی و تصاویر مطلوب میباشد. در اصل این نوع گرید، یک حیطه مستطیل تبارک در باطن شیت میباشد، حوزه‌ ای که یک فریم محصور برای متن را تمجید می نماید.

3. گرید ردیف (COLUMN GRID)

مثال ای از گرید ستونی
گرید‌های ستونی (یا این که گریدهای یکسری ستونی)، به تفکیک کردن متون، عکس‌ها و تصاویر یاری می‌نمایند. برای تارنما ها، میتوانید از 2 تا 12 یا این که حتی 16 ردیف به کار گیری نمائید که پهنا یک شیت فرود را پوشش میدهند. میتوانید متن و تصاویر را صرفا در یک ردیف قرار دهید یا این که میتوانند در یک سری ردیف قرار بگیرند. فضای دربین ردیف ها ناودان نامیده می‌شود، آن ها بایستی در کلیه جا اندازه یکسان داشته باشند.


ناودان ها فضای در میان ردیف ها می باشند
گریدهای ستونی لزوما نیاز ندارد متقارن باشند. برای مثال، می توانید از یک گرید ستونی نامتقارن به کارگیری نمایید که بعضی از آنان نازک‌خیس و بعضی دیگر عریض‌خیس می‌باشند که بسته به سلسله مراتب پیاده سازی شما قادر است اثر گذار باشد. گریدهای ستونی نامتقارن معمولا در بلاگ ها استعمال میشوند که در آن محتوای اساسی معمولا در ظرفی به بزرگی دو سوم طرح‌بندی قرار داده میشود، در حالی که یک سوم دیگر ممکن میباشد یک نوار کناری باشد که مشتمل بر اطلاعاتی درباره بلاگ و مولف باشد. در تصویر ذیل، نگاهی به طرز به کارگیری از گریدها در‌این کاغذ اساسی وب لاگ بیاندازید که از یک گرید ستونی نامتقارن استعمال می نماید.


مثال ای از گرید ستونی نامتقارن (منبع: A Beautiful Mess)
4. گرید ماژولار (MODULAR GRID)

مثال ای از یک گرید ماژولار
گریدهای ماژولار مشابه به گریدهای ستونی می‌باشند. صرفا فرق آنان در اضافه کردن ستون به گرید ماژولار میباشد. همانگونه که در تصویر مشاهده می‌کنید خبرنامه‌ها و مجلات تا حدودی از کانال‌های ماژولار برای سازمان‌دهی محتوا به کارگیری می‌نمایند، ولی می‌اقتدار از آنان در طراحی وب سایت‌تارنما و یا این که نرم افزار نیز بهره مند شد، برای مثال نصیب اکران تولیدات.

به طرز استعمال وبسایت Everlane از یک گرید ماژولار برای سازماندهی و تعیین خرقه جین نگاهی بیندازید.


مثال ای از گرید ماژولار در طراحی وب سایت (منبع: Everlane)
ورقه اساسی YouTube مثال دیگری از یک گرید ماژولار میباشد. در حالی که آن‌ها از یک نوار کناری در سمت چپ برای لینک و پیوند های رایج نظیر نصیب پربازدیدها و یا این که خرید اشتراک ها استعمال می نمایند، آحاد محتوای ویدیویی در یک کانال گریدی ماژولار 4 ستونی سازماندهی گردیده است تا تعداد ویدیوهایی را که مخاطب میتواند در طول پیمایش برای تماشا مرور نماید را به حداکثر برساند.


کاغذ مهم یوتیوب مثال ای از یک کانال گریدی ماژولار میباشد
5. گرید سلسله مراتبی (HIERARCHICAL GRID)

مثال ای از یک کانال گریدی سلسله مراتبی
کانال های گریدی سلسله مراتبی، بیشتر در ساخت وب سایت یافت میگردند. غرض این گریدها دکوراسیون ارکان به ترتیب التفات میباشد. آن‌ها می‌توانند یه خرده انعطاف پذیرتر باشند البته همچنان از ردیف ها، ستون ها و ماژول ها برای یاری به سازماندهی استعمال می نمایند. آن‌ها به طور ارگانیک آغاز با قرار دادن مهم ترین چیزها در برگه و بعد آوردن گریدهای معدود عنایت خیس به ترتیب حق تقدم در پی آن ها تولید می‌شوند.

وب سایت های خبری و مربوط به رسانه ها، رغبت دارا هستند از این نوع کانال گریدی برای یاری به جلب دقت به مقاله ها و خبرها و ارائه مهم‌ترین مورد ها به یوزرها استعمال نمایند. به‌این نمونه نگاه فرمایید که چه‌گونه نیویورک تایمز از یک کانال گریدی سلسله مراتبی در برگه اساسی خویش به کار گیری می نماید.


مثال ای از یک کانال گریدی سلسله مراتبی در طراحی وب سایت (منبع: نیویورک تایمز)
روش ساخت یک کانال گریدی در ADOBE XD
ساخت‌و‌ساز یک ردیف بی آلایش برای صفحه ها فرود در Adobe XD سهل میباشد. برای ایفا آن تنها کافی میباشد تابلوی هنری خویش یا این که artboard را هایلایت فرمائید و در ذیل قسمت Grid فریم grid را آرم بزنید، و Layout را تعیین نمائید.


طرز ساخت و ساز یک گرید ستونی در Adobe XD
از آنجا میتوانید گرید خویش را هر طور که دوست دارید سفارشی نمایید. میتوانید تعداد ردیف‌ها، پهنا ناودان، و یا این که پهنا ردیف ها را تهیه نمایید و حتی گزینش فرمائید که آیا می خواهید این گرید، پیش‌فرض شما برای پروژه‌های آجل خویش در طراحی وب سایت باشد یا این که نه.

2. طرح بندی قابل قبولی برای گریدها تعیین نمایید

اگرچه طبق تمجید، اصطلاح گرید بر ساختاری به طور کامل مربعی دلالت دارااست، البته اشکال و زیرشاخه های متعددی نیز وجود دارااست که هریک مورد ها استعمال مخصوص خویش را در طراحی وب سایت دارا هستند. حتی تا قبل از این نیز سوای داشتن کوچکترین دانشی از گریدها، تعیین‌های شما در پیاده سازی نظیر جای یا این که پهنا محتوای اینترنت‌تارنما، به راحتی از نحوه فکر طرح‌بندی گریدی تبعیت می نماید سوای اینکه شما حتی متوجه آن گردیده بودید. با مرور گونه های گوناگون گریدها، نمونه هایی نیز از طرح های گریدی را نظارت خوا‌هیم کرد که نماد‌دهنده نوع گرید آیتم مشاجره ما میباشد.

گرید بلوکی: یک مورد کلاسیک برای پست‌ها و مقاله‌ها

پوسته تک پست برای پست های وب لاگ
گریدهای بلوکی را می‌قدرت تحت عنوان گرید‌های تک ستونی یا این که گرید‌های نوشتاری نیز نامید و معمولی‌ترین ساختار گریدی محسوب می شوند. گرید‌های بلوکی از یک ردیف تشکیل‌شده‌اند و می توانند مشمول یک عنصر منفرد یا این که تعدادی عنصر باشند که به‌شکل عمودی ذیل هم چیده میشوند و با لبه‌هایی تسلط گردیده‌اند. با به کار گیری از اصطلاحاتی که تا قبل از این تمجید کردیم (آناتومی یک گرید)، گریدهای بلوکی اصولا یک حوزه‌ مستطیل صورت والا میباشند که بیشتر فضای باطن یک پوسته را اشغال می نمایند.

گرید‌های بلوکی اکثر زمان ها برای بلوک‌های متنی کبیر یا این که پیوسته استعمال میشوند و اکثر اوقات در صفحه های یا این که پست‌های وب لاگ یافت می گردند. مثال دیگری که در آن ممکن میباشد با گریدهای بلوکی روبرو گردید، تصاویر گران قدر و کل پهنا میباشد، مانند تصاویر جلد یا این که تصاویر اسلایدشوهای تک تک برگه ای.

یکی‌از رایج‌ترین موردها به کارگیری که برای طرح‌بندی گرید بلوکی چشم‌ایم، صفحه ها پست تکی میباشد، که همانگونه که در تصویر بالا نماد داده شد‌ه‌است برای پست‌های مقاله‌ها یا این که بلاگ ها به کارگیری می گردد. الگوی تک پستی که در صدر علامت داده گردیده‌است، راهی را برای تولید یک برگه تک ستونی که به به عبارتی اندازه طرح های تعدادی ستونی، متنوع و جذاب به حیث می رسند آماده می نماید. این عمل میتواند با استعمال از پهنا های متفاوت، فونت ها، هم پا با عنصرها بصری کلاسیک نظیر اسلایدشوهای تصویری تعالی یا این که تقسیم کننده های عمودی گرافیگی، شکل گیرد حتی با وجود اینکه تمامی اینها تنها در یک ردیف می‌باشند.

برهان آنکه چرا گریدهای بلوکی با صفحه های مقاله ها و پست های تک، به کلی همخوانی دارا هستند، این میباشد که آنان سناریوی خطی بودن تلاوت را به صدق پوشش می‌دهند. هنگامی مقصود شما این میباشد که بازدیدکنندگان وبسایت از محتوای تارنما یا این که برگه درباره ما لذت ببرند، تا آنجا که می‌توانید تجربیات تلاوت عمودی و متمرکز را تسهیل نمائید، و مطمئن باشید که خواننده‌گان، با احتمال بیشتری، محتوای شمارا در آغوش خواهند گرفت.

گرید تعدادی ستونی: تقسیم گردیده البته موازی

الگوی برگه بها
گریدهای ستونی از چند ردیف ساخته شده اند که بیشتر برای سازماندهی تعدادی عنصر در ردیف ها استعمال می‌شود. گرید‌های ستونی می توانند دست‌کم دو ردیف داشته باشند، سوای محدودیت حد بالا برای تعداد ردیف ها. همانگونه که تا قبل از این گفته شد، طرح‌بندی های استاندارد گریدی در ساخت سایت، از شش، خیر یا این که ۱۲ ردیف تشکیل میگردند. این مسئله به طراح بستگی دارااست که تصمیم بگیرد چه تعداد ردیف برای تارنما نیاز داراست.

بعد از قرار به دست آوردن متن و تصاویر در باطن یک گرید تعدادی ستونی، آن‌ها از تراز خطوط عمودی ردیف ها و خطوط جریان تاسی می نمایند. ارکان پیاده سازی را می قدرت در باطن یک ردیف یا این که در دو یا این که یک سری ردیف قرار اعطا کرد تا تنوعی از چینش های بصری ساخت‌و‌ساز گردد. مسافت میان ردیف ها (ناودان) می بایست به طور کلی ورقه متناسب و اثبات باشد. یک گرید یکسری ستونی متقارن دارنده کلیه ردیف‌ها با پهنا یکسان میباشد، در حالی که یک گرید نامتقارن بعضی از ردیف‌هایش نسبتا نازک‌خیس یا این که پهن‌خیس از سایر میباشد.

نمونه بالا یک الگوی برای برگه بها سرویس ها میباشد. در حالی که صفحه ها بها‌گذاری را می‌اقتدار به طریق‌های گوناگونی پیاده سازی کرد، البته بسیار متداول میباشد (مخصوصاً برای تولیدات دیجیتال) که یک جدول سه یا این که چهار ستونی را در جایی در اواسط برگه ملاحظه کنید که مورد‌های مختلفی از خرید پلن های متاع یا این که سرویس ها را نشانه می دهد.

5 نوع اساسی گرید وجود داراست. برخی از آن‌ها برای ساخت وب سایت عالی از سایر می‌باشند، البته شما احتمالا از هر 5 نوع در یک وقتی از فن پیاده سازی خویش به کار گیری خواهید کرد. 1. گرید اساس (BASELINE GRID) مثالی از یک گرید محور یک گرید شالوده، مقداری فنی میباشد، و با جایی که متن قرار میگیرد تمجید میگردد. طراحی سایت اصولا متن‌ها، مسافت میان خطوط محور را معین می نمایند. این گرید به ساخت‌و‌ساز یک تجربیات بهتر برای خواننده امداد می نماید، به خصوص در جایی که متن متعددی برای تلاوت وجود دارااست. اگرچه این نوع گرید برای پیاده سازی چاپ نظیر به عنوان مثال دکوراسیون کتاب بسیار اصلی میباشد، ولی آن ها در طراحی وب سایت نیز بسیار اساسی می باشند. بدین تصور کنید که مسافت فی مابین خطوط شما چه‌طور بر خوانایی شیت فرود تأثیر میگذارد. در صورتی‌که متن‌ها خیلی فشرده باشند، ممکن میباشد یوزرها خسته شوند و وبسایت شما‌را کاملا شکاف نمایند. به خاطر داشته باشید که همواره تعادل نیکی بین متن‌ها و فضای سپید تولید نمائید.

2. گرید نوشتاری (MANUSCRIPT GRID)

مثال ای از یک گرید نوشتاری
یک گرید نوشتاری اساس و پایه همگی کتاب‌ها، مجله‌ها و مجلات میباشد. همینطور تحت عنوان یک گرید تک ستونی نیز شناخته میگردد، که یکی معمولی ترین ساختارهای گریدی میباشد و برای بلوک های پیوسته گرانقدر متنی و تصاویر مطلوب میباشد. در اصل این نوع گرید، یک حیطه مستطیل تبارک در باطن شیت میباشد، حوزه‌ ای که یک فریم محصور برای متن را تمجید می نماید.

3. گرید ردیف (COLUMN GRID)

مثال ای از گرید ستونی
گرید‌های ستونی (یا این که گریدهای یکسری ستونی)، به تفکیک کردن متون، عکس‌ها و تصاویر یاری می‌نمایند. برای تارنما ها، میتوانید از 2 تا 12 یا این که حتی 16 ردیف به کار گیری نمائید که پهنا یک شیت فرود را پوشش میدهند. میتوانید متن و تصاویر را صرفا در یک ردیف قرار دهید یا این که میتوانند در یک سری ردیف قرار بگیرند. فضای دربین ردیف ها ناودان نامیده می‌شود، آن ها بایستی در کلیه جا اندازه یکسان داشته باشند.


ناودان ها فضای در میان ردیف ها می باشند
گریدهای ستونی لزوما نیاز ندارد متقارن باشند. برای مثال، می توانید از یک گرید ستونی نامتقارن به کارگیری نمایید که بعضی از آنان نازک‌خیس و بعضی دیگر عریض‌خیس می‌باشند که بسته به سلسله مراتب پیاده سازی شما قادر است اثر گذار باشد. گریدهای ستونی نامتقارن معمولا در بلاگ ها استعمال میشوند که در آن محتوای اساسی معمولا در ظرفی به بزرگی دو سوم طرح‌بندی قرار داده میشود، در حالی که یک سوم دیگر ممکن میباشد یک نوار کناری باشد که مشتمل بر اطلاعاتی درباره بلاگ و مولف باشد. در تصویر ذیل، نگاهی به طرز به کارگیری از گریدها در‌این کاغذ اساسی وب لاگ بیاندازید که از یک گرید ستونی نامتقارن استعمال می نماید.


مثال ای از گرید ستونی نامتقارن (منبع: A Beautiful Mess)
4. گرید ماژولار (MODULAR GRID)

مثال ای از یک گرید ماژولار
گریدهای ماژولار مشابه به گریدهای ستونی می‌باشند. صرفا فرق آنان در اضافه کردن ستون به گرید ماژولار میباشد. همانگونه که در تصویر مشاهده می‌کنید خبرنامه‌ها و مجلات تا حدودی از کانال‌های ماژولار برای سازمان‌دهی محتوا به کارگیری می‌نمایند، ولی می‌اقتدار از آنان در طراحی وب سایت‌تارنما و یا این که نرم افزار نیز بهره مند شد، برای مثال نصیب اکران تولیدات.

به طرز استعمال وبسایت Everlane از یک گرید ماژولار برای سازماندهی و تعیین خرقه جین نگاهی بیندازید.


مثال ای از گرید ماژولار در طراحی وب سایت (منبع: Everlane)
ورقه اساسی YouTube مثال دیگری از یک گرید ماژولار میباشد. در حالی که آن‌ها از یک نوار کناری در سمت چپ برای لینک و پیوند های رایج نظیر نصیب پربازدیدها و یا این که خرید اشتراک ها استعمال می نمایند، آحاد محتوای ویدیویی در یک کانال گریدی ماژولار 4 ستونی سازماندهی گردیده است تا تعداد ویدیوهایی را که مخاطب میتواند در طول پیمایش برای تماشا مرور نماید را به حداکثر برساند.


کاغذ مهم یوتیوب مثال ای از یک کانال گریدی ماژولار میباشد
5. گرید سلسله مراتبی (HIERARCHICAL GRID)

مثال ای از یک کانال گریدی سلسله مراتبی
کانال های گریدی سلسله مراتبی، بیشتر در ساخت وب سایت یافت میگردند. غرض این گریدها دکوراسیون ارکان به ترتیب التفات میباشد. آن‌ها می‌توانند یه خرده انعطاف پذیرتر باشند البته همچنان از ردیف ها، ستون ها و ماژول ها برای یاری به سازماندهی استعمال می نمایند. آن‌ها به طور ارگانیک آغاز با قرار دادن مهم ترین چیزها در برگه و بعد آوردن گریدهای معدود عنایت خیس به ترتیب حق تقدم در پی آن ها تولید می‌شوند.

وب سایت های خبری و مربوط به رسانه ها، رغبت دارا هستند از این نوع کانال گریدی برای یاری به جلب دقت به مقاله ها و خبرها و ارائه مهم‌ترین مورد ها به یوزرها استعمال نمایند. به‌این نمونه نگاه فرمایید که چه‌گونه نیویورک تایمز از یک کانال گریدی سلسله مراتبی در برگه اساسی خویش به کار گیری می نماید.


مثال ای از یک کانال گریدی سلسله مراتبی در طراحی وب سایت (منبع: نیویورک تایمز)
روش ساخت یک کانال گریدی در ADOBE XD
ساخت‌و‌ساز یک ردیف بی آلایش برای صفحه ها فرود در Adobe XD سهل میباشد. برای ایفا آن تنها کافی میباشد تابلوی هنری خویش یا این که artboard را هایلایت فرمائید و در ذیل قسمت Grid فریم grid را آرم بزنید، و Layout را تعیین نمائید.


طرز ساخت و ساز یک گرید ستونی در Adobe XD
از آنجا میتوانید گرید خویش را هر طور که دوست دارید سفارشی نمایید. میتوانید تعداد ردیف‌ها، پهنا ناودان، و یا این که پهنا ردیف ها را تهیه نمایید و حتی گزینش فرمائید که آیا می خواهید این گرید، پیش‌فرض شما برای پروژه‌های آجل خویش در طراحی وب سایت باشد یا این که نه.

2. طرح بندی قابل قبولی برای گریدها تعیین نمایید

اگرچه طبق تمجید، اصطلاح گرید بر ساختاری به طور کامل مربعی دلالت دارااست، البته اشکال و زیرشاخه های متعددی نیز وجود دارااست که هریک مورد ها استعمال مخصوص خویش را در طراحی وب سایت دارا هستند. حتی تا قبل از این نیز سوای داشتن کوچکترین دانشی از گریدها، تعیین‌های شما در پیاده سازی نظیر جای یا این که پهنا محتوای اینترنت‌تارنما، به راحتی از نحوه فکر طرح‌بندی گریدی تبعیت می نماید سوای اینکه شما حتی متوجه آن گردیده بودید. با مرور گونه های گوناگون گریدها، نمونه هایی نیز از طرح های گریدی را نظارت خوا‌هیم کرد که نماد‌دهنده نوع گرید آیتم مشاجره ما میباشد.

گرید بلوکی: یک مورد کلاسیک برای پست‌ها و مقاله‌ها

پوسته تک پست برای پست های وب لاگ
گریدهای بلوکی را می‌قدرت تحت عنوان گرید‌های تک ستونی یا این که گرید‌های نوشتاری نیز نامید و معمولی‌ترین ساختار گریدی محسوب می شوند. گرید‌های بلوکی از یک ردیف تشکیل‌شده‌اند و می توانند مشمول یک عنصر منفرد یا این که تعدادی عنصر باشند که به‌شکل عمودی ذیل هم چیده میشوند و با لبه‌هایی تسلط گردیده‌اند. با به کار گیری از اصطلاحاتی که تا قبل از این تمجید کردیم (آناتومی یک گرید)، گریدهای بلوکی اصولا یک حوزه‌ مستطیل صورت والا میباشند که بیشتر فضای باطن یک پوسته را اشغال می نمایند.

گرید‌های بلوکی اکثر زمان ها برای بلوک‌های متنی کبیر یا این که پیوسته استعمال میشوند و اکثر اوقات در صفحه های یا این که پست‌های وب لاگ یافت می گردند. مثال دیگری که در آن ممکن میباشد با گریدهای بلوکی روبرو گردید، تصاویر گران قدر و کل پهنا میباشد، مانند تصاویر جلد یا این که تصاویر اسلایدشوهای تک تک برگه ای.

یکی‌از رایج‌ترین موردها به کارگیری که برای طرح‌بندی گرید بلوکی چشم‌ایم، صفحه ها پست تکی میباشد، که همانگونه که در تصویر بالا نماد داده شد‌ه‌است برای پست‌های مقاله‌ها یا این که بلاگ ها به کارگیری می گردد. الگوی تک پستی که در صدر علامت داده گردیده‌است، راهی را برای تولید یک برگه تک ستونی که به به عبارتی اندازه طرح های تعدادی ستونی، متنوع و جذاب به حیث می رسند آماده می نماید. این عمل میتواند با استعمال از پهنا های متفاوت، فونت ها، هم پا با عنصرها بصری کلاسیک نظیر اسلایدشوهای تصویری تعالی یا این که تقسیم کننده های عمودی گرافیگی، شکل گیرد حتی با وجود اینکه تمامی اینها تنها در یک ردیف می‌باشند.

برهان آنکه چرا گریدهای بلوکی با صفحه های مقاله ها و پست های تک، به کلی همخوانی دارا هستند، این میباشد که آنان سناریوی خطی بودن تلاوت را به صدق پوشش می‌دهند. هنگامی مقصود شما این میباشد که بازدیدکنندگان وبسایت از محتوای تارنما یا این که برگه درباره ما لذت ببرند، تا آنجا که می‌توانید تجربیات تلاوت عمودی و متمرکز را تسهیل نمائید، و مطمئن باشید که خواننده‌گان، با احتمال بیشتری، محتوای شمارا در آغوش خواهند گرفت.

گرید تعدادی ستونی: تقسیم گردیده البته موازی

الگوی برگه بها
گریدهای ستونی از چند ردیف ساخته شده اند که بیشتر برای سازماندهی تعدادی عنصر در ردیف ها استعمال می‌شود. گرید‌های ستونی می توانند دست‌کم دو ردیف داشته باشند، سوای محدودیت حد بالا برای تعداد ردیف ها. همانگونه که تا قبل از این گفته شد، طرح‌بندی های استاندارد گریدی در ساخت سایت، از شش، خیر یا این که ۱۲ ردیف تشکیل میگردند. این مسئله به طراح بستگی دارااست که تصمیم بگیرد چه تعداد ردیف برای تارنما نیاز داراست.

بعد از قرار به دست آوردن متن و تصاویر در باطن یک گرید تعدادی ستونی، آن‌ها از تراز خطوط عمودی ردیف ها و خطوط جریان تاسی می نمایند. ارکان پیاده سازی را می قدرت در باطن یک ردیف یا این که در دو یا این که یک سری ردیف قرار اعطا کرد تا تنوعی از چینش های بصری ساخت‌و‌ساز گردد. مسافت میان ردیف ها (ناودان) می بایست به طور کلی ورقه متناسب و اثبات باشد. یک گرید یکسری ستونی متقارن دارنده کلیه ردیف‌ها با پهنا یکسان میباشد، در حالی که یک گرید نامتقارن بعضی از ردیف‌هایش نسبتا نازک‌خیس یا این که پهن‌خیس از سایر میباشد.

نمونه بالا یک الگوی برای برگه بها سرویس ها میباشد. در حالی که صفحه ها بها‌گذاری را می‌اقتدار به طریق‌های گوناگونی پیاده سازی کرد، البته بسیار متداول میباشد (مخصوصاً برای تولیدات دیجیتال) که یک جدول سه یا این که چهار ستونی را در جایی در اواسط برگه ملاحظه کنید که مورد‌های مختلفی از خرید پلن های متاع یا این که سرویس ها را نشانه می دهد.

برچسب ها طراحی سایت ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 166
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 13
  • بازدید کننده امروز : 0
  • باردید دیروز : 36
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 156
  • بازدید ماه : 493
  • بازدید سال : 2103
  • بازدید کلی : 2994
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی