loading...

مرجع تخصصی مقالات طراحی سایت

بازدید : 0
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 زمان : 11:12

وردپرس، این سیستم مدیر محتوای دوست داستنی و پرطرفدار، امداد بسیار متعددی به طراحان وبسایت ها نموده است. امکاناتی که وردپرس در اختیارتان قرار میدهد، بی سابقه میباشد و به راحتی میتوانید در قدم های نخستین آغاز بدین فن، اشکال مختلفی از وب سایت های آموزشی، فروشگاهی، خبری، فردی و… را راه‌اندازی نمایید و رزومه نیکی برای خویش تهیه و تنظیم نمائید. طراحی سایت سؤال شما این میباشد که وردپرس چه امکاناتی در اختیارتان قرار میدهد؟ پلاگین های کاربردی مانند Everest Forms ( ایجاد کرد هیبت تماس) Jetpack (محافظ امنیت تارنما و ارتقا دهنده بازدید وب سایت) Yoast بهینه سازی (بهبود بهینه سازی و محتوای تارنما)، چند پلاگین دیگر و ده ها پوسته اثر گذار که با نصب بر روی تارنما، امکاناتی را برایتان به وجود میاورند که شمارا به یک طراح حرفه‌ای تارنما تبدیل می‌نمایند.

سفارش می‎کنیم که علاوه بر رسیدگی مقاله‌ها وردپرس رشدانا، شغل کردن با اینگونه سیستم رئیس محتوای با کیفیتی را بیاموزید. وردپرس با وجود هزاران پوسته و پلاگین متنوع، به شما در پیاده سازی و مدیر وب سایت امداد فروانی می‎‌نماید در حالی‌که نیاز ندارید در کدنویسی و پیاده سازی منحصر به فرد تارنما، ماهر باشید بلکه شناخت با مبانی و اصول کدنویسی و پیاده سازی برایتان کافی میباشد.

User Interface (UI)
طراحان رابط کاربری یا این که یو آی دیزاینرها در واقع از همیاران مجاورت طراحان وبسایت می‌باشند. البته شما برای تبدیل شدن به یک طراح وب سایت ماهر یا این که (How To Become A Professional Web Designer) می بایست به علم این کار هم تا حدی مسلط باشید. UI یا این که پیاده سازی رابط کاربری کلیه آن چیزی میباشد که مخاطب بر روی برگه وب سایت می‎ بیند، اعم از رنگ ها، تصاویر، آیکون ها، دکمه های CTA، ویدئوها و مجموع ارکان قابل مشاهده دیگر بر روی تارنما.

به این ترتیب با اطلاعاتی درباره‌ی گرافیک، پیاده سازی بصری، استعمال از پالت رنگی، مثال سازی و… نیز، می بایست شناخت داشته باشید.

User Experience(UX)
در حالتی‌که از شما بپرسند UX چیست؟ در پاسخ بایستی بگویید تجارب مخاطب یا این که یو ایکس دقیقا به تجربیات، خلق و خوی و شم یوزرها هنگام به کارگیری از وب سایت اشاره می‎ نماید. به این ترتیب بایستی عملکرد کافی برای شناخت عالی و عمیق خیس استفاده کننده با تولید ها و اجزاء تارنما را داشته باشید.

این مورد مانند UI از چنان اهمیتی شامل است که عدم دقت به آن سبب می شود، استفاده کننده با سایتی که در اکنون استیناف یا این که چرخیدن در آن میباشد، رابطه برقرار نکرده و با‌گاز تارنما را رخنه‌ نماید هرچند یو ایکس دیزاینرها به پژوهش خوی یوزرها، تعامل با آن‌ها، معماری داده ها و مباحث تخصصی دیگری مسلط می‌باشند، ولی به خاطر داشته باشید شما هم تا حدودی به شناخت با این قبیل موضوعات، نیاز مبرمی دارید.

عمل در فضای مجازی و اینترنت

این ایام تارنما های فردی، لینکدین، صفحه ها فردی در اینستاگرام و… تلاش به سزایی برای معرفی شاغلین و هواداران در حوزه های کاری متعدد دارا هستند. از این فضای جانور به کارگیری نمایید، به ویژه در شرایطی که دانشجو می‌باشید و نیاز به بهبود رزومه دارید. یکی‌از دیگر از مزیت های سوشال مدیا و تحقیق تارنما های طراحان تارنما، این میباشد که شما با تجارب، باخت ها و توفیق های آنها آشنا گردیده و با امداد به دست آوردن از آن‌ها میتوانید نواقص و باگ های خودتان را شناخته و مرتفع فرمایید.

مسیر یادگیری و اشتغال در رشته طراحی وب
برای ورود بدین فن، خوشبختانه نیاز به گواهی دانشگاهی خاصی ندارید. به عبارت دیگر، ممکن میباشد دانشجو یان و سوا التحصیلان فن‌های IT داده ها بالایی در ارتباط صفحه ارایی وب سایت داشته باشند البته به‌این مفهوم وجود ندارد که تنها این اشخاص می‎توانند وارد عرصه طراحی وب سایت شوند.

در واقع، تحصیلات مرتبط درین فعالیت چندان مطرح وجود ندارد و شما بعداز کشف عشق و علاقه و توانمندی خویش دراین باره می‏توانید فراگیری‌های مورد نیاز را اخذ کرده و به کار بپردازید. اساسی‏ترین دانشی که برای توفیق درین کار نیاز دارید، این مورد ها می باشند:

اپ نویسی
پیاده سازی گرافیک
مخلوط لهجه‌های نرم افزار نویسی
برای یادگیری موردها نقل شده نیز دو رویکرد پیش رو دارید. یک، اینکه به طور خودآموز و با به کارگیری از منابع زیادی که در گوگل وجود داراست بر علم‌های نقل شده مسلط گردید. دو اینکه، در زمان‌های آموزشی مؤسسات دارای اعتبار کمپانی نمایید که پیشنهاد می‏کنیم از این‌شیوه امداد بگیرید چون این حوزه‌، بسیار تخصصی میباشد و ملازمت اساتید با سابقه در این شیوه بسیار سودمند میباشد.

رشدانا، برای علاقمندان به‌این حوزه کاری، مسیر رویش طراحی وب سایت که یک عصر آموزشی به طور کامل پروژه مبنا میباشد را پیاده سازی نموده است. اصلی ترین مزیت این مسیر رویش این میباشد که بعد از اخذ یادگرفتن‌های اصلی و ارائه پروژه‌های متعدد به مدرسین، می‏توانید از زمان اشتغال در کمپانی‌های دارای اعتبار نیز استعمال فرمائید.

برچسب ها طراحی سایت ,
بازدید : 1
سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 زمان : 10:58

تا به هم اکنون اندیشه کردید که یک اینترنت‌وبسایت کجاست؟ یا این که به هیچ عنوان ماهیتش چیست؟ ما معمولا کامپیوترمان را پر‌نور می کنیم، مرورگر را گشوده می کنیم و سایر شغل را به گوگل می‌سپاریم. البته زمانی در حالا بازدید از یک اینترنت‌وب سایت هستیم دقیقا چه اتفاقی می‌ افتد؟ اینجاست که مفاهیم جالبی مثل هاست و دامنه وارد شغل می شوند! طراحی سایت در‌صورتی‌که شما هم میخواهید بدانید هاست چیست، قسم می ‌دهم از تلاوت این نوشته‌ی‌علمی منصرف نمی‌گردید. امروز قرار میباشد به بی آلایش‌ترین و مفهومی‌ترین صورت حافظه بگیریم که هاست چیست؟ بتوانیم هاست مطلوبِ سایتمان را تشخیص دهیم، و مجموع دانستی‌های موردنیاز معنا هاست را فوت آب بشویم.

در‌صورتی‌که قصد خرید هاست را دارید، تلاوت این نوشته‌ی‌علمی پیش از خرید، از الزامی میباشد!

نخستین از کلیه می بایست ساختار وب سایت و مضمون‌ هاست را با یک نمونه توضیح دهیم:

نقش هاست در وب سایت‌های اینترنتی


برای ادراک خوب هاست، ما یحتاج میباشد پاره ای درباره ساختار وبسایت بدانیم. تشکیل داد اینترنت‌ایت اینترنتی، صحیح مثل بهره برداری یک فروشگاه آداب خودش را داراست. فکر کنید همین اکنون قرار میباشد بوتیک کیف و کفش خودمان را گشوده کنیم. خوشمان بیاید یا این که خیر، می بایست روند ذیل را طی کنیم:

۱. تعیین اسم (قسمت دامنه)
هنگام فعال‌ساز‌ی دکان یا این که دکان حقیقی، می بایست یک نام برای آن تعیین کنیم. برای طراحی وب هم گام اولیه گزینش اسم دامنه میباشد. Domain یا این که دامنه به طور «پسوند دامنه.اسم دامنه.www» معلوم می‌گردد. برای گزینش و خرید اشکال نشانی وب سایت می توانید محرمانه به قسمت تصویب دامنه در وبسایت کشور ایران سرور بزنید.

پیش از آن هم، در مقاله‌ها دامنه چیست و راهنمای تعیین اسم دامنه، دربارۀ باید ها و نباید ها و نکات خرید یک دامنه عالی، سخن کرده‌ایم؛ توصیه می کنیم آن‌ها‌را بخوانید.

۲. اجاره فروشگاه (قسمت هاست)
خب، حال وقتش رسیده تا محرمانه به بنگاه‌ها بزنیم و فروشگاه قابل قبولی پیدا کنیم. این مرحله به عبارتی مرحله‌ای میباشد که تا انتهای نوشته ی علمی با آن سروکار داریم! هاست صحیح مثل فضای مغازه برای یک وبسایت اینترنتی میباشد. در یک دکان فیزیکی، می بایست فروشگاه‌ای اجاره کنیم که اجناس را در آن در اختیار بگذاریم. به همین ترتیب، در وب سایت هم به اجاره فضایی برای قرار دادن داده ها، عکس‌ها و پوشه‌ها نیاز داریم. این دور و بر و یاد هاست اسم دارااست.

۳. مدیر دکان (سیستم مدیر محتوا)
قطعاً قرار وجود ندارد فروشگاه‌مان خالی بماند و هر روز اجناس جدیدی به ویترین اضافه می شوند!

در وب سایت هم بایستی دائماً مطالب تازه قرار اعطا کرد و محتوا را به‌روز کرد و….

وارد کردن مداوم این داده ها با کدنویسی خیلی دشوار و غامض میباشد! در ازای می‌قدرت از یک سیستم مدیر محتوا به کار گرفت. این سیستم‌ها رئیس و اضافه کردن محتوای تازه به وبسایت را سهل می‌نمایند. مثلا می‌قدرت به وردپرس اشاره نمود؛ دوست داستنی‌ترین سیستم رئیس محتوای عالم!

برچسب ها طراحی سایت ,
بازدید : 1
دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 زمان : 10:46

طراحی وب
طراحی صفحه در واقع به پروسه پیاده سازی و ایجاد کرد یک مقر اینترنتی جهت آگهی به عموم گفته می گردد. طراحی سایت زمانی که قصد پیاده سازی یک وبسایت را دارید؛ بایستی در لحاظ بگیرید که‌این فعالیت مشتمل بر یک مراحل زمانبر مانند لایه سازی صفحه ها تارنما، ساخت و ساز محتوا، پیاده سازی گرافیکی و اصول بهینه سازی ساخته می گردد. پیش از تعبیر و تفسیر و پژوهش پروسه مهم وبسایت آغاز به ترازو مختصر به تاریخچه آن میپردازیم.

رسیدگی تاریخچه تشکیل و پیاده سازی او‌لین وب سایت
اختراع کننده اینترنت، مجموعه برنرزلی با فعال سازی و احداث او‌لین وبسایت اینترنتی در سال ۱۹۹۱، اسم خویش را تحت عنوان او‌لین اختراع کننده تارنما‌های اینترنتی به تصویب رساند. در اولی وب سایت، از متن‌های زمانبر و رابطه با تولیدکننده تارنما از روش ایمیل مصرف شده میباشد. این وب سایت فارغ از هیچ سیرتکامل محتوای توسعه یافته و پیاده سازی گرافیکی خاصی بوده و هنوز یوزرها گوگل میتوانند به آن دسترسی پیدا نمایند.

کاهش هزینه‌های جانبی با طراحی وب سایت
طرق مختلفی برای کاهش هزینه‌ها با طراحی وب وجود دارااست و شما سوای آن که اینترنت سایتتان در گیر خلل خاصی در پیاده سازی گرافیکی خواهد شد؛ میتوانید از این شیوه‌ها برای صرفه جویی در هزینه‌های خویش استعمال فرمائید.

هزینه طراحی سایت را احتساب نمایید
پیش از استارت طراحی وب هزینه‌های برآورد گردیده را به وسیله سازندگان و توسعه و گسترش دهندگان وبسایت احتساب فرمائید. درباره‌ی پروژه‌ها و تصمیم گیری خویش درباره ی با وبسایت با اعضای تیم مشورت کردن‌های ما یحتاج را ایفا داده و غرض پایانی از طراحی وب سایت را معلوم فرمایید. شما با آشنایی اشخاص حرفه ای در مورد ساخت وب سایت می توانید هزینه‌های خویش را به کمترین واحد سنجش رسانده و در فرایند هزینه‌ها صرفه جویی نمائید.

برای وبسایت خویش طرح ریزی نمائید
شخصی را برای رابطه و حرف کردن با توسعه و گسترش دهندگان طراحی وب سایت در حیث بگیرید، همینطور اپ ‌ریزی را اعمال دهید که در زمان فرصت طراحی وب با سازندگان طراحی وب گرد‌همایی‌ای داشته و در زمینه ی شیوه و کیفیت طراحی وب با آنها حرف نمایید.

گزینش غرض و ایده از ساخت سایت
برای ساخت وب سایت ایده پردازی نمائید. بعد از ایده پردازی به روش کاهش هزینه‌ها با ساخت وب سایت مطلوب و عالی بپردازید. درصورتی که تک تک فرآیند به نیکی پیش برود؛ هزینه‌های روان و مازاد در تشکیل داد و ساخت وب سایت شما معدود شود.

با به کارگیری از مطالب مرتبط محتوای وبسایت را کامل شدن فرمایید
در او‌لین قدم مطلبی که قصد قراردادن آن در وبسایت را دارید؛ فراهم فرمائید و در طراحی وب سایت از محتوای بی نقص به کار گیری کنید. در تارنما خویش مقاله ناقص یا این که نادر به عمل نبرید. خوب میباشد برای آغاز پیاده سازی محتوا برای یک وبسایت فروشگاهی از ساختن بروشور در اولِ مسیر به کارگیری فرمائید. در واقع محتوایی وب سایت برای کاربر می بایست مالامال مفهوم و سوای پیچیدگی باشد. سایتی که محتوایی ضعیف و ناقصی داراست منجر پایین آمدن معیار یوزرها خویش می شود.

برچسب ها طراحی سایت ,
بازدید : 3
يکشنبه 23 ارديبهشت 1403 زمان : 12:16

رفع اشتباه کپچا در تارنما های وردپرسی فعالسازی قابلیت و امکان کپچا برای حفظ از سایت در قبال ربات ها و تهاجم ها اسپم به وسیله آن‌ها طراحی سایت امری بسیار اصلی میباشد. ولی موضوعی که بایستی به آن دقت موردنیاز را داشته باشید این میباشد که گاهاً ممکن میباشد در هنگام کارایی برای فعال کردن کپچا یا این که بعد با خطاهایی رو به رو گردید. شما می بایست این مشکلات را شناخته و در راستای رفع ایراد خطای کپچا مبادرت نمائید. در غیر این شکل خیر صرفا فعال نمودن آن مشکلی را حل نمی نماید، بلکه به ایرادات شما نیز اضافه شود.

معرفی اشکال گوناگون خطاهای کپچا
در هنگام فعالسازی امکان کپچا روی سایت خویش ممکن میباشد با خطاهای مختلفی رو به رو گردید. هرکدام از این ایرادات عامل مشخصی دارا هستند و تا‌هنگامیکه به آشنایی کافی درباره آن‌ها و عامل بروزشان دست پیدا نکنید، می‌توانید در مورد رفع آن ها گامی بردارید. اشکال گوناگون خطاهایی که میتوانید در هنگام فعالسازی recaptcha یا این که آن گاه با آن ها رو به رو گردید، عبارتند از:

با ما یار و همدم باشید تا هرکدام از این مشکلات را به صورت ظریف به شما معرفی کنیم و در غایت طریق رفع خطای کپچا را در شکل بروز هر کدام از خطاهای نامبرده را به شما یادگرفتن دهیم. در‌پی به تحقیق معرفی اشکال خطاهای کپچا و طریق رفع هر کدام از این مشکلات خوا هیم پرداخت.
1- نادرست Invisible reCAPTCHA is not invisible
در شرایطی که شما از کپچا نامرئی روی وبسایت خویش به کار گیری میکنید و گوگل شغل های شمارا مشکوک میداند، این نادرست به شما نشان داده میشود. به صورت معمول هنگامی که شخصی یکسری توشه با یک نشانی IP همت نماید تا وارد تارنما شما خواهد شد، گوگل این روند را مشکوک قلمداد می نماید. به همین عامل بعداز کلیک روی عبارت اینجانب ربات نیستم معمولا بحران تصاویر نیز نشان داده میشود. این فرایند در کل مطلوب به‌حساب می‌آید به این دلیل‌که به گوگل این باور را می‌دهد که شما آدم می باشید و با یک ربات رو به رو وجود ندارد.

2- ایراد ReCAPTCHA was not entered correctly
گاهی ممکن میباشد بعداز پذیرش کپچا شما با پیغامی به عنوان The reCAPTCHA was not entered correctly مواجه گردید. برای این اشتباه می شود به 3 برهان عمده اشاره نمود:

کلیدهای سایت شما درست نیست. در‌این‌حالت‌ کاری که بایستی اجرا دهید این میباشد که کلیدهای کپچا را مجدد وارد کرده و باور نتایج نمایید که دربین حروف و اعداد هیچگونه مسافت ای نیست.
در شرایطی‌که برای بعضی از صفحه های وبسایت شما گواهینامه SSL فعال گردیده باشد و بعضا دیگر دارنده این گواهینامه نمی‌باشد، شما با این اشتباه رو به رو می‌شوید. برای حل این نقص‌ می بایست اعتقاد نتایج نمائید که گواهینامه SSL برای صفحه های هیبت شما فعال میباشد.
در‌حالتی که به طور هم زمان از دو پلاگین برای فعالسازی کپچا به کارگیری میکنید، ممکن میباشد در بین آن ها تداخلی انجام یافته باشد. در اینگونه قوانینی برای رفع اشتباه کپچا بایستی یک کدام از این پلاگین ها را غیرفعال نمایید.
3- غلط Invalid domain for Site Key

در شرایطی که شما در حالا به کارگیری از امکان RECATCHA روی تارنما خویش می‌باشید و با کلیک روی آن با خطای ERROR for site owner: Invalid domain for site key رو به رو می‌شوید، ما یحتاج میباشد بدانید که کلید سایتتان دیگر اعتبار ندارد. برای رفع این نقص‌ کپچا بایستی در صدر باور نتایج فرمائید که پیوند اینترنت سایتتان به طور ظریف در پیکربندی کلید وبسایت قرار گرفته میباشد. بعد از آن برای رفع نقص‌ یک کلید تازه را ساخت‌و‌ساز فرمائید. در حیث داشته باشید که نیازی به افزودن ساب دامنه ها به طور غیروابسته ندارید و وارد کردن نشانی سایت مهم به تنهایی کافی میباشد.

4- نادرست ReCAPTCHA couldn’t find user-provided function
وقتی که از پلاگین دیگری به کار گیری میکنید که پیکربندی کپچا را پناه می نماید و در هر کاغذ نیز دارنده یک اسکریپت میباشد ، خطای فوق را مشاهده می‌کنید. در اینگونه قوانینی شما بایستی تداخل اتفاق افتاده را حل کنید تا بتوانید از امکان CAPTCHA به صحت در وبسایت خویش منفعت ببرید.

در صورتی‌که که دو پلاگین با کارایی شبیه و توابع یکسان را به طور به طور همزمان در موقعیت فعال قرار دهید احتمال بروز ناسازگاری و تداخل وجود دارااست در اینگونه قوانینی باید پلاگین ناسازگار را شناسایی کرده و آن را غیرفعال فرمائید. درباره‌ی رفع تداخل پلاگین ها می‌توانید از راهنمای مرحله به مرحله پایین به کار گیری فرمایید.

تداخل پلاگین ها در وردپرس و شیوه رفع آن

5- ایراد Google ReCAPTCHA in localhost
در صورتی شما با استعمال از لوکال هاست سایت خویش را رئیس میکنید، می‌توانید به راحتی قابلیت و امکان کپچا را در وبسایت خویش فعال کرده و آیتم استعمال قرار دهید. ولی موضوعی که بایستی به آن دقت داشته باشید این میباشد که طی یک پیغام به شما گفته میگردد که در اکنون به کارگیری از لوکال هاست می باشید. این خلق و خوی طبیعی بوده و برای شما مشکلی را تولید نمی نماید.

6- نادرست Cannot contact reCAPTCHA
وقتی که ورقه ای که دارنده کپچا میباشد بار گذاری میشود، ممکن میباشد با این اشتباه رو به رو گردید. برای رفع این خطای کپچا می بایست اتصالات اینترنتی خویش را نظارت کرده و مجدد ورقه متبوع را بار گذاری نمائید. معمولاً خلل در اتصال یک کدام از دلایل مهم میباشد که می قدرت برای اکران این غلط در حیث گرفت. ولی گاهی نیز هنگامی که کلید ریکپچا روی وضعیت v2 قرار گرفته و در شیت CAPTCHA نامرئی باشد نیز این نادرست نمایش داده میشود. در اینگونه قوانینی می بایست کلید کپچا را پژوهش فرمایید.

برچسب ها طراحی سایت ,
بازدید : 1
شنبه 22 ارديبهشت 1403 زمان : 11:00

AJAX سرنام Asynchronous JavaScript and XML کلمه ها در معنای “مخلوط نامتقارن JavaScript و XML” . ولی پیش از اینکه بگوییم ajax چیست بد وجود ندارد مقداری به JavaScript و XML بپردازیم. JavaScript چیست؟ می بایست دقت داشت دو کلمه جاوا(Java) و جاوا اسکریپ(JavaScript) را از یکدیگر تفکیک فرمایید. طراحی سایت جاوا یک پلتفرم است این در حالیست که جاوا اسکریپت یک گویش اپ نویسی میباشد. جاوا اکسریپت یک گویش اسکریپت نویسی اینترنت میباشد. * به لهجه گویاتر مراد از اسکریپ به عبارتی نرم افزار نویسی میباشد. JavaScript امروزه یک گویش نرم افزار نویسی کلان در سرتاسر جهان میباشد و با آن شغل های متعددی از قبیل برقراری رابطه با سرور می اقتدار اعمال اعطا کرد. JavaScript را به اختصار JS نیز می نامند . در بعضی از یادگرفتن ها سفارش می شود پیش از آموزش این گویش مروری بر HTML و CSSداشته باشید که می‌توانید داده ها اساس در این زمینه را از راءس یادگرفتن طهران هاست فرا بگیرید.

-اصولا این گویش به وسیله Brendan Eich پیشرفت یافت.

-جنگ با مایکروسافت در دنیای وب.

-این لهجه بوسیله NetScape ساخت و ساز گردیده است.

-اساس این گویش مطابق شی ها است.

-به یاری این لهجه به راحتی میتوانید با شی ءها جانور در HTML رابطه برقرار نمائید.

-اولی ورژنٔ جاوا اسکریپت در ورژن 2.0B3 این مرورگر در دسامبر ۱۹۹۵ معرفی و عرضه شد.

تاریخ به ما می‌گوید که مایکروسافت با پیش گویی مبانی حقوقی یک ورژن از جاوا اسکریپ را در مرورگر ورژن 3 خویش منتشر کرد و اسم آن را Jscript قرار داده . گرچه تفاوت های این دوزبان با هم بسیار معدود میباشد ولی نباید Jscript و JavaScript را یکسان دانست.

-محور نرم‌افزار نویسی این لهجه، C است.

XML چیست؟
سرنام عبارات Extensible Markup Language است، در معنای “گویش نشان گذاری بسط پذیر” .

این گویش هم، یک لهجه نماد گذاری میباشد.

زبانی که یک پوسته برای برای کد گذاری سندها،برای هردو؛که هم بشر بتواند بخواند هم ماشین بخواند؛ تمجید می نماید. این خصوصیت در XML 1.0 به وسیله W3C ساخت و ساز شد.

بعد از ساخت و ساز اکس‌ام‌ال به وسیله کنسرسیوم W3C در سال ۱۹۹۶، دست‌اندرکاران بخش اعظمی از پروژه‌های محاسبات توزیع‌گردیده به به کارگیریٔ عظیم از آن روی آوردند.

-نکته حائض اهمیت اینجاست که اکثری از سرویس ها در سطح اینترنت و نرم افزار نویسی حدودا فارغ از XML قابلیت و امکان پذیر وجود ندارد.

بعد از پژوهش دو کلمه و واژه XML و JavaScript دفعه به تعریف‌و‌تمجید AJAX می‌رسد.

AJAX

بخوانید /ˈeɪdʒæks/ اِی جَکس، یک لهجه نرم‌افزار نویسی نو نیست این در حالیست که یک لهجه که راه و روش های جدیدی را برای به کارگیری از استانداردها را خلاقیت کرد.

یک فناوری، یا این که به واقع یک ابتکار عمل در جهت تبادل اطلاعات بایک سرور، بروز رسانی قسمتی از یک برگه اینترنت فارغ از لود دوباره(و یا این که به عبارتی از فعالیت افتادگی).

یک فناوری جداگانه وجود ندارد، بلکه ترکیبی از بلکه گروهی از فناوری ها میباشد.

این اصلی میباشد که به اقتدار ادراک کرد که AJAX فناوری جدید و تماما تازه وجود ندارد، و در طی سالهای بسیار فناوری های زیادی به تکامل رسیدند و نهایتا گروهی از آنان AJAX را تشکیل دادند.

CSS و HTML می توانندنشانه گذاری ها و styleها را تلفیق نمایند.

یک تکنیک برای بروزرسانی صفحه های داینامیک وب سایت. در واقع می اقتدار خاطرنشان کرد صفحه ها معمولی اینترنت که غالبا در پیشین از آن‌ها با تیتر کلاسیک خاطر می‌شد، فاقد AJAX هستند.

برچسب ها طراحی سایت ,
بازدید : 1
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 زمان : 11:31

یکی‌از نصیب‌های اساسی در بسط یک پروژه، طریق تعامل یوزرها با پروژه میباشد؛ جایی که التفات پیاده سازی رابط کاربری یا این که UI Design بیشتر به دیده میاید. در بسط اینترنت، از جاوا اسکریپت و CSS و ابزارهای قدرتمندی که برای این دو لهجه گسترش داده گردیده، برای پیاده سازی رابط کاربری وبسایت استعمال می شود. ویو جی اس یکی‌از قدرتمندترین و در طراحی سایت عین هم اکنون، انعطاف‌پذیرترین فریمورک‌هایی میباشد که برای پیاده سازی رابط کاربری مورداستفاده قرار می گیرد.

به‌دنبال، قصد معرفی فریمورک Vue.js تماما و جامع را داریم. جایی که با کاربردها و دلایل به کار گیری از این فریمورک آشنا گردیده و بازار شغل آن را تحقیق می کنیم. ضمن این، ویدیوی قرار گرفته در تحت، به سوژه «Vue.js چیست؟» می پردازید و بخشی از زمان جامع فراگیری ویو جی اس میباشد که میتوانید آن را به طور مجانی ببینید.

فریمورک ویو جی اس چیست؟
فریمورک Vue.js یک فریمورک متن‌گشوده و مدل برای توسعه و گسترش رابط کاربری با به کارگیری از Js میباشد. این فریمورک در سال 2013 به وسیله Evan You، یک کدام از گسترش دهندگان قدیمی گوگل منتشر شد و تخت گاز تونست اعتنا گسترش دهندگان را به خویش جلب نماید.

غرض تراس یو از توسعه و گسترش این فریمورک، ساخت یک جایگزین برای Angular.js بود؛ جایگزینی که بتواند پروژه‌ها را مدل نگه دارااست، سرعت بالایی داشته باشد و خلال مقیاس پذیری، انعطاف متعددی نیز داشته باشد. نتایج همت وی و تیمی از گسترش دهندگان، تبدیل شد به فریمورکی که امروزه با اسم Vue.js میشناسیم.

استعمال از Vue.js برای توسعه و گسترش نرم افزار‌های تک کاغذ‌ای (SPA)، طراحی وب‌های ریسپانسیو و حتی پروژه‌های والا تجاری یا این که سازمانی رایج میباشد؛ ولی بحران جان دار، این میباشد که حدودا هیچ سازمانی، رسما از فریمورک Vue.js نگهبانی نمی‌نماید. در سود سازمان‌های تعالی و دولتی یا این که در بین المللی کارایی می‌نمایند از فریمورک‌هایی با امان قدرتمند نظیر انگولار یا این که ری‌اکت استعمال نمایند؛ ولی این مسئله دلیلی بر اقتدار ذیل یا این که بی‌به کار گیری بودن ویو جی اس وجود ندارد!

آیا Vue.js حقیقتا یک فریمورک میباشد؟
در اصل شیوه عمل فریمورک‌ها، به‌این شکل میباشد که نیازی به بسط نرم افزار یا این که وب سایت از صفر وجود ندارد؛ یعنی فریمورک تجهیزات نخستین و شالوده پروژه را به طور اتومات برای شما ساخت‌و‌ساز می‌نماید. در فیض فقط کافیست قسمت‌های لازم خویش را با به کارگیری از کتابخانه‌ها و بسته‌ها اضافه و فردی‌سازی نمائید یا این که آن ها را از صفر گسترش دهید. حتی می توانید با به کارگیری از رابط خط امر یا این که CLI فریمورک موردنظر، یک نرم افزار یا این که وب سایت و سرور آن را با اجرای یک فرمان تولید و انجام فرمائید!

درباره‌ی Vue.js این زمینه تا حدی صحت نمی‌نماید؛ به دلیل آن که این فریمورک به طور پیش‌فرض، هیچ تمپلیت یا این که پوسته نخستین‌ای به شما ارائه نمی‌دهد. ولی این مسئله می تواند تحت عنوان یک کدام از مزایای این فریمورک کنیه بگیرد؛ به دلیل آن که امداد می‌نماید در پروژه‌های خویش به هر اندازه که نیاز داشتید، از Vue.js استعمال نمائید. چه بخواهید صرفا یک قسمت از وب سایت خویش را با به کار گیری از این فریمورک بسازید و چه آحاد پروژه را با آن پیشرفت دهید؛ در هر شکل، ویو جی اس شایسته ترین خروجی خویش را ارائه می دهد.

خصوصیت‌های ویو جی اس چیست؟
گزینش‌های مختلفی برای پیشرفت یک رابط کاربری بهتر وجود دارااست که هر مورد دارنده خصوصیت‌ها و برتری‌هایی نسبت به دیگری می باشند. به این ترتیب اگاهی از خصوصیت‌های یک فریمورک، میتواند در تعیین شایسته ترین آیتم تاثیرگذار باشد. درپی به معرفی مهم ترین خصوصیت‌های فریمورک Vue.js می پردازیم.

مستندات بدون نقص و جامع
در وبسایت قانونی Vue.js سندها و منابع آموزشی جامعی برای این فریمورک وجود داراست که شایسته ترین منبع برای یادگیری محسوب میشود. به طور تقریب هر مبحثی که می بایست تحت عنوان یک گسترش دهنده فرانت اند برای فعالیت با این فریمورک بدانید، در مستندات فریمورک ویو جی اس گنجانده شد‌ه‌است. از مباحث اول نظیر شیوه افزودن Vue.js به پروژه گرفته تا مباحث توسعه یافته نظیر به کارگیری از API و خطایابی در پروژه؛ همه تماما در مستندات ویو جی اس توضیح داده گردیده‌اند!

یادگیری سهل و آسان نسبت به React.js و Angular.js
برای پیشرفت دهندگانی که تجارب فعالیت با جاوا اسکریپت را دارا هستند و اشراف بالایی بدین گویش دارا هستند، یادگیری Vue.js فعالیت چندان مشقت وجود ندارد! با صرف یکسری ساعت فرصت برای یادگیری اصول عمل با این فریمورک، می توانید یک پروژه میانگین و کاربردی را پیشرفت دهید. این گزینه خصوصا برای برنامه نویس ها جدید‌عمل، بسیار امید‌بخش و دارای هیجان میباشد.

این قضیه یک برتری تبارک برای فریمورک Vue.js در قبال رقبای قدرتمندی نظیر ری‌اکت و انگولار میباشد؛ چون این دو فریمورک نیاز به اشراف بالایی بر جاوا اسکریپت دارا‌هستند و یادگیری آنان، مشقت بار‌خیس از ویو جی اس میباشد.

برچسب ها طراحی سایت ,
بازدید : 1
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 زمان : 10:58

عدم به کارگیری از محتوای تکراری تحت عنوان اولی نکته ساخت محتوای نو و یکتا برای هر مورد یکی خصوصیت های یک وبسایت پیروز میباشد که؛ برای گوگل بسیار با عنایت است. گوگل به شدت مخالف فریبکاری یوزرها است. در‌حالتی که که متوجه بشود یک تارنما با ساخت‌و‌ساز محتوای تکراری سعی در گول زدن او‌را دارااست؛ سریعا آن وب سایت در بلک لیست طراحی سایت قرار می‌گیرد و به اصطلاح پنالتی میگردد. ربات های گوگل با مشاهده محتوای تکراری به شدت حیران و سردرگم می‌شوند و در فیض از اعتبار وب سایت شما به گذر زمان فرصت کاسته می شود؛ پس در صورتی‌که می‌خواهید که با دست خودتان، سایتتان را از میان ببرید مطلقا ساخت محتوا تکراری را استارت نمائید!!

با یادگرفتن ساخت‌و‌ساز محتوا میتوانید مطمئن باشید که به طور اصولی و مطابق تک تک قواعد بهینه سازی تارنما، به ساخت محتوا میپردازید.

نکته دوم: ارتقا سرعت وبسایت
سرعت تارنما مطلوب و بالا، از مهم ترین استانداردهای یک سایت بهتر است. در شرایطی‌که صفحه های وبسایت شما با سرعت پایینی لود بشوند؛ به نحوی که فرصت حضور یوزرها در وب سایت شما، به دست‌کم ثانیه ممکن رسد؛ در آن شکل میباشد که گوگل متوجه نارضایتی بازدیدکنندگان سایتتان گردیده و از اعتبار و رنک شما می کاهد. همینطور این نکته را نیز بدانید که؛ سرعت بار گذاری سایتتان در مراحل ایندکس شدن صفحه های نیز اثر گذار میباشد.

باکس نکته

مواقعی همانند: رعایت نکات اساسی در ساخت سایت با صرفه از اولِ فرمان، فشرده سازی تصاویر، به کار گیری از host (هاست) مطلوب، به کار گیری از cashe (کش)، پوسته وبسایت اثبات و مطلوب و نیز مراقبت و ایمن سازی وبسایت؛ در ارتقاء سرعت وب سایت اثر گذار میباشند.
نکته سوم و واپسین نکته: استعمال مطلوب و متعادل از لغات کلیدی
از سایر خصوصیت های یک وبسایت دارای اعتبار این میباشد که؛ در آن به کار گیری متعادل از کلمه ها کلیدی شکل می‌گیرد. یعنی، در هنگام ساخت و ساز محتوا و seo یک سایت، بایستی حواستان باشد که در گیر کیورد استافینگ (keyword stuffing) نشوید. این مسئله به به کارگیری بیشتراز حد کلمه ها کلیدی و اصلی در تایپ کردن متن وبسایت، اشاره داراست. در‌صورتی‌که برگه ای را با لغات اساسی غیر ضروری مالامال نمائید، خیر فقط هیچ نفعی برای جايگاه سایتتان ندارد؛ بلکه حتی از اعتبار و بها آن کاسته گردد. به گذر زمان مجال با عدم رفع این ایراد، جریمه می‌شوید و در غایت ممکن میباشد که از لیست نتیجه ها گوگل حذف بشوید یا این که به اصطلاح پنالتی بگیرید. در تصویر پایین شما می‌توانید یک مثال بدیهی از keyword stuffing را مشاهده کنید.

متن ویدئو سه نکته قابل توجه برای نابود کردن سایتتان

سه نکته خیلی اصلی برای اینکه تارنما تان را نابود فرمائید! با اینجانب باشید تا ببینیم چه جوری می بایست وب سایت مان را نابود کنیم.

استعمال از محتوای تکراری: تا میتوانید از محتوای تکراری به کارگیری نمائید. همین مساله منجر می گردد که فرآیند نابود کردن، تسریع پیدا نماید.
سرعت ذیل وبسایت: تا می‌توانید سرعت تارنما تان را نماید نمائید؛ به حدی که استفاده کننده را فراری بدهد.
نکته سوم و مهم ترین نکته: به کارگیری از کلمه ها کلیدی به تعداد خیلی زیاد، آنقدر از عبارت کلیدی استعمال فرمایید که؛ کیورد استافینگ حقیقتا واقعه بیفتد و به هیچ عنوان محتوا معلوم نباشد؛ به گونه ای که انگار تنها لغت ها کلیدی را در کنار هم به کارگیری نموده اید.

برچسب ها طراحی سایت ,
بازدید : 1
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 زمان : 10:32

در حالتی که وب سایت شما از نگاه پیاده سازی امتیاز مناسبی اخذ نموده باشد، بایستی وارد فاز ساخت محتوا گردید. در‌این مرحله طراحی سایت در مشهد به معرفی خصوصیت‌های یک وب سایت بهتر از حیث محتوایی میپردازیم: خصوصیت‌های یک وبسایت عالی در محتوا گزینش لغت ها کلیدی مطلوب به عنوان مثال خصوصیت های یک وبسایت استاندارد گزینش شایسته ترین کلیدواژه‌ها برای ایجاد محتوا میباشد. به حیث اینجانب این نصیب یک کدام از مهم‌ترین روند فعال‌ساز‌ی دستیابی‌وکار بوده، میباشد و خواهد بود. چرا؟ بیایید این زمینه را با بیان یک نمونه پژوهش کنیم.

فکر کنید شما در اکنون فعال‌ساز‌ی یک تارنما در قضیه فروش تلفن همراه میباشید. در صورتی‌که روی کیوردهای اتفاقی عمل می کنید، ممکن میباشد روی عبارتی نظیر (خرید موبایل) برای seo دست بگذارید.

این واژه رقبای بی‌شماری دارااست و به طبع استخراج‌وکار نوپای شما اقتدار رقابت با بقیه وب سایت‌ها را ندارد. اینبار شما تمرکز خویش را روی عبارت‌های عجیبی مثل (خرید جدیدترین موبایل‌های سامسونگ در سال نو) معطوف می کنید. به طور طبیعی این کلیدواژه بوسیله یوزرها به هیچوجه سرچ نمیشود.

راه حل چیست؟ برای داشتن یک وبسایت پیروز می بایست روی پژوهش کلمه و واژه کلیدی وقت متعددی صرف نمایید.

ساخت‌و‌ساز محتوای هدفمند
حال که عبارات کلیدی مقصود خویش را یافتید، عالی میباشد آغاز به تایپ کردن محتوا فرمایید. بیراهه وجود ندارد که می گویند محتوا شاه میباشد. محتوا میتواند وجه تمایز یک تارنما بهتر و یک تارنما خوب باشد.

خصوصیت یک تارنما عالی این میباشد که به ساخت و ساز محتوای مطلوب و کاربرپسند پرداخته باشد. البته خصوصیت وبسایت بهتر چیزی بالاتر از این میباشد. یک تارنما ایده‌آل علاوه‌بر ساخت و ساز محتوای کیفیت عالی و هدفمند بایستی به موردها دیگری هم اعتنا نماید:

محتوای گرانبها و بر پایه ی با نیاز مشتری
محتوای یونیک و منحصر (غیر اسکن و گروه اولیه)
محتوایی متناسب با غرض استفاده کننده از کاوش (search intent)
پیوند پیشنهادی: برای داشتن یک وبسایت شرکتی بهتر لازمه تا نوشته‌علمی طراحی وب سایت شرکتی پارس اینترنت رو بخونید

خصوصیت یک تارنما عالی در بهینه سازی
مداقه بهینه سازی تارنما هر روز بیشتر می‌گردد. سئو یا این که seo به وب سایت شما امداد می‌نماید با ارتقا ترافیک ارگانیک، فروش دستیابی‌وکارتان را متحول نمایید.

دقیقا به عبارتی چیزی که در ادامه آن میباشید. چنانچه تمجید شما هم از توفیق در ارتقا فروش خلاصه می شود، در پی با مهم‌ترین شغل‌های بهینه سازی آشنا می‌شویم:

خصوصیت‌های یک وبسایت بهتر در بهینه سازی

بهبود سرعت صفحه ها تارنما
خودتان را در حیث بگیرید. تعدادی ثانیه برای بارگذاری یک کاغذ درانتظار میمانید؟ 2 ثانیه، 4 ثانیه یا این که در‌صورتی‌که شکیبایی متعددی داشته باشید، نهایتا 10 ثانیه. برگه‌ای که بار گذاری آن بیش تر از 10 ثانیه مجال چیره شود، به طبع با خصوصیت یک وب سایت عالی مسافت داراست. در‌این حالت بایستی سرعت شیت را سئو کرد تا سریع‌خیس بارگیری خواهد شد.

بازدید : 1
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 زمان : 10:59

شاید اکثری از یوزرها و حتی طراحان اینترنت به ورقه 404 مانند بقیه صفحه ها وب سایت نگاه نمایند. اما این کاغذ می‌تواند نقش امنیتی مهمی در وبسایت بازی نماید. در واقع متخصصان امنیت وبسایت تعداد درخواست های باعث گردیده به احضار کاغذ 404 بوسیله یک IP را برای پژوهش احتمال هک شدن وبسایت تحقیق می نمایند. طراحی سایت در حالتی‌که بخواهیم این مورد را به زبانی معمولی توضیح دهیم خواهیم توانست بگوییم: چنانچه یک IP خاص در بازه فرصت یه خرده تعداد متعددی درخواست به سرور شما بفرستد که سبب ساز به بروز کد 404 شوند، احتمال اینکه این IP به وسیله فرد یا این که بد افزار قصد هک کردن تارنما شمارا داشته باشد بسیار زیاد میباشد. شما تحت عنوان صاحب و مالک یک دامنه می بایست این قبیل IP ها را بلاک فرمایید، تا نتوانند به تارنما شما دسترسی داشته باشند. افزونه های مهیا بخش اعظمی برای این خواسته در اینترنت مو جود میباشد. که معرفی و توضیح آن‌ها در محدوده این نوشته‌ی علمی وجود ندارد. شما می توانید با مراجعه به سایتی که از آن سیستم مدیر محتوای خویش را تنظیم نموده اید برای ابزار های امنیتی کاوش کرده و ابزار های مورد نیاز را به وبسایت خویش اضافه فرمائید.

خطای پیاده سازی و ساخت‌و‌ساز صفحه های 404
برخی اوقات ما برای ارتقا امینت خویش منجر میشویم که کاربرانمان همیشه با کاغذ 404 روبرو شوند . اذن بدهید این زمینه را با یک نمونه توضیح بدهیم. فکر کنید که سایتی را پیاده سازی و یادگرفتن های مرتبط با فتوشاپ را در آن قرار داده ایم. کاربری به ورقه تحت مراجعه می نماید.

مخاطب این نوشته‌ی‌علمی را خوانده و میخواهد بقیه مقاله‌ها مربوط به روتوش عکس را مشاهده نماید. تجارب کاربری منجر می‌گردد که مخاطب عبارت facecleaner.aspx را از نشانی خویش حذف و وارد فایل بالایی آن خواهد شد. در شرایطی که بعنوان یک طراح بازدارنده دسترسی مخاطب بدین فایل شویم. مخاطب با ورقه 404 مواجه می‌گردد. واقعیت این میباشد که خیلی از طراحان برای ارتقاء امنیت تارنما خویش دسترسی به فولدر ها را برای یوزرها خویش محصور می نمایند. در صورتیکه شما هم می‌پندارید که یوزرها را بایستی از دسترسی به فایل ها بازدارید. شایسته ترین شغل این میباشد که بدین فایل ها فایلی با تیتر Index اضافه نمایید. بعد در آن فولدر لیست نوشته‌ی علمی های جان دار در آن تیم بندی را قرار دهید . قابل انعطاف افزارهای متن گشوده براحتی اینکار را برای یوزرها جاری ساختن میدهد، اما در اپ های تخصصی گاهی برنامه نویس ها تجارب کاربری را نادیده می‌گیرند. بدین ترتیب در‌حالتی که قصد دارید بازدارنده دسترسی یوزرها به فایل ها گردید، جایگزینی برای آن داشته باشید تا مخاطب با برگه 404 مواجه نشود.

گاهی هنگام وقتگیر بودن نشانی شیت، گوگل نشانی شیت را می‌شکند و تنها قسمتی از آن را اکران می‌دهد و به دنبال سه نقطه قرار می‌دهد . تحت عنوان اپ نویس اینترنت ما می بایست برای کاربرانی که‌این نشانی را در نوار نشانی اسکن می نمایند راهکاری داشته باشیم، بهینه سازی کاران گاهی از عنایت کوتاه بودن URL می‌گویند . یکی‌از مهم‌ترین دلایل کوتاه بودن URL همین مسئله میباشد که، گوگل ممکن میباشد نشانی های بلند را بشکند و این نشانی ها در همگام نسخه برداری شدن در نوار نشانی به ورقه 404 مواجه می گردند. بعنوان یک طراح وب سایت و اپ نویس بایستی به خیال داشته باشیم که ما نمیتوایم مشتریانمان را وادار به به کارگیری از نشانی های کوتاه کنیم، براین اساس می بایست برای مواردی که نشانی تارنما بشکلی خطا وارد می‌گردد طرحی داشته باشیم. یادمان باشد که یکی‌از این راهکارها پیاده سازی یک کاغذ 404 مطلوب میباشد.

صفحه آرایی 404
در قسمت کاغذ 404 می بایست چه خصوصیت هایی داشته باشد در همین نوشته‌علمی گفتیم که نحوه های مختلفی برای دیزاین 404 وجود دارااست و دو تا از مهم‌ترین این طریق ها را تعریف و تمجید کردیم . در شرایطی‌که فرض کنیم که می‌خواهیم به تجربیات کاربری احترام بگذاریم و بخواهیم شیت 404 خویش را پیاده سازی کنیم چه نکاتی را بایستی رعایت کنیم.

گرافیک برگه 404 :

گرافیک شیت 404 در وب سایت های متفاوت با طرح ها و استراتژهای مختلفی ساخت‌و‌ساز می گردد. از گرافیک هایی که شما‌را به خنده وا می دارد تا گرافیک هایی که شما‌را وادار به ماندن بیشتر در شیت میکنند.

کدامیک از این استراتژی ها عالی می باشند؟

درصورتی که ذوق و سلیقه فرد را ندیده بگیریم و صرفا بخواهیم براساس اصول منطقی گرافیک برگه 404 را تولید کنیم. این گرافیک می بایست بیان کننده و معمولی و در عین درحال حاضر به جابجایی مخاطب به صفحه های دلخواه یاری دهد .

برچسب ها طراحی سایت ,
بازدید : 1
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 زمان : 11:20

پلتفرم Sass خویش را با شعار ما مجدد CSS را دیدنی کرده ایم، تبلیغ می نماید. در واقع Sass: استعمال از اصول اپلیکیشن نویسی برای تایپ کردن کد های استایل دهی یا این که CSS میباشد. با به کار گیری از اصول نرم‌افزار نویسی دیگر نیازی وجود ندارد، که یک کد را بارها و بارها در CSS تکرار کنیم، فقط کافیست که آن را داخل یک تابع طراحی سایت در اختیار بگذاریم. پلتفرم Sass چیست؟ مانند مدام برای تعریف و تمجید یک اپلیکیشن و پلتفرم از تارنما قانونی کمپانی ارائه دهنده به کار گیری میکنیم. تارنما قانونی Sass در نشانی http://sass-lang.com قابل دسترس میباشد. با اعتنا به اینکه قابلیت و امکان فراگیری بی نقص پلتفرم Sass در یک نوشته‌ی علمی ممکن وجود ندارد. برای یادگرفتن بی نقص این پلتفرم به تارنما آن رجوع‌کنید. غرض ما شناخت شما با این پلتفرم هست. پلتفرم Sass با گویش های ساخت وب سایت به لهجه PHP و لهجه Ruby و گویش Asp تماما همآهنگ میباشد ومیتوانید از وب سایت Sass نسبت به دانلود ورژن مطلوب با اعتنا به لهجه نرم افزار نویسی خویش مبادرت نمائید.

Css لهجه بی آلایش میباشد میباشد البته روز آپ تو دیت در حالا تبارک شدن و بغرنج خیس شدن میباشد. با گرانقدر شدن و بغرنج شدن CSS استعمال از آن سختر و پردازش کدهای آن زمان بر خیس شد‌ه‌است. Sass پیاده سازی شد‌ه‌است تا تجهیزات جدیدی مانند متغییر ها، چینش تگ ها، ادغام کدها، ارثبری و دیگر خصوصیت های یک لهجه نرم‌افزار نویسی را به Css بیفزاید.

Sass مخفف کلمه Syntactically Awesome StyleSheets است.

رسیدگی بیشتر: CSS sprite چیست؟

خصوصیت های پلتفرم SASS
1- سازش با CSS
Sass با مجموع ورژن های Css سازگار میباشد. این سازش برای ساخت کنندگان Sass از التفات بالایی بهره مند بوده و یوزرها Sass می توانند، از هر کتابخانه Css به کار گیری نمایند. بصورت کلی سه کتابخانه Css به اسم های Css1,css2,css3 بین یوزرها پرطرفدار میباشند و همه بوسیله Sass پناه می گردند.

2- تکامل یافته بودن Sass
Sass بیشتراز ده سال میباشد که در هم اکنون ساخت و ساز، عرضه، توسعه و گسترش میباشد و در حال حاضر به سطحی رسیده میباشد که یوزرها براحتی می توانند تحت عنوان یک اپ ماهر برای ساخت استایل صفحه های اینترنت از آن استعمال نمایند.

سرویس ها وب24: ساخت سایت با کدنویسی

3- یوزرها Sass
امروزه از پلتفرم Sass بصورت تخصصی به کارگیری می‌گردد، و بخش اعظمی از ساخت کنندگان ماهر صفحه ها اینترنت از Sass بعنوان گویش نرم‌افزار نویسی Css به کار گیری می نمایند. Sass به وسیله برنامه نویس ها و پیشرفت دهندگان و شرکتهای اپلیکیشن نویسی فراوانی در سراسر عالم دفاع می‌گردد. Sass بوسیله بسط دهندگانی مانند compass،Bourbon،Susy و بخش اعظمی پیشرفت دهندگان دیگر تکامل یافته و آیتم استعمال صد ها وب سایت دارای اعتبار قرار گرفته میباشد. (کانال اجتماعی linkdin از پلتفرم compass استعمال می نماید.)

4- نصب Sass
نصب بر روی سیستم ادله لینوکس:

برای نصب Sass بر روی لینوکس بایستی آغاز Ruby را نصب فرمایید. در لینوکس با امداد package manager می قدرت Ruby را نصب کرد.

sudo gem install sass --no-user-install

نصب Sass در ویندوز :

برای نصب Sass بر روی ویندوز، می بایست آغاز لهجه اپلیکیشن نویسی Ruby را نصب فرمائید. می‌توانید از وبسایت www.ruby-lang.org پوشه Ruby Installer را اخذ و با امداد آن روبی را نصب فرمائید. در وبسایت P30download نیز ورژن آفلاین روبی قرار داده گردیده است که برای دانلود آن می‌توانید به نشانی http://p30download.ir/fa/entry/43885 رجوع کنید. با نصب ruby در ویندوز شما قابل انعطاف افزارهای Ruby command و powershell را نیز نصب خواهید کرد. نصب Sass بر روی Mac : برای نصب Sass بر روی مک نیازی به نصب Ruby ندارید. مک بصورت پیشفرض روبی را با خویش روی سیستم نصب می نماید.

چگون Sass را نصب کنیم؟
پس از آنکه در سیستم استدلال های نام برده پیش قضیه مورد نیاز برای نصب Sass را مهیا کردید می توانید با قدم های پایین Sass را نصب فرمایید. برنامه خط فرمان سیستم برهان خویش را اعمال فرمایید. در مک اسم این اپلیکیشن Terminal.app میباشد و آن را می توانید در فولدر Utilities بیابید. در ویندوز می بایست در پنجره Run فرمان Cmd را اعمال نماید. برای نصب Sass بایستی از امر Gems که از امرها Ruby میباشد به کارگیری فرمایید. کد ذیل را در خط دستور تایپ نمائید.

gem install sass این فرمان برای شما اپ Sass و تک تک متعلقات آن را نصب می نماید. چنانچه هنگام اجرای این امر با پیام اشتباه مواجه شدید. از این خط فرمان به کارگیری فرمائید: sudo gem install sass در اختیار گرفتن دوباره: فعلا بایستی Sass بر روی سیستم نصب گردیده باشد. البته خوب میباشد از نصب Sass باور نتیجه ها نمائید. برای اینکار امر تحت را آنالیز فرمائید. sass -v شما می بایست پیام تحت را اخذ نمائید:

Sass 3.5.1.

ممکن میباشد ورژن Sass با اعتنا به وقتی که شما این کد را اعمال میکنید. با اعداد بالا مختلف باشند. در هر هم اکنون در صورتی‌که شما اسم Sass به هم پا ورژن آن را ملاحظه کنید، در معنای آن میباشد که نرم‌افزار Sass با توفیق روی سیستم شما نصب گردیده است. می توانید با یاری Sass کد نویسی برای استایل خویش را استارت نمائید. در شرایطی که تا کنون با Sass نرم‌افزار نویسی نکرده اید این یادگرفتن یک‌سری ارشاد موءثر برای آغاز عمل ارائه می‌دهد.

برچسب ها طراحی سایت ,

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 165
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 0
  • باردید دیروز : 93
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 109
  • بازدید ماه : 446
  • بازدید سال : 2056
  • بازدید کلی : 2947
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی